Påskefrokost med faglig vinkel blev til månedens sociale event på FGU Amager

PGU-linjen “Pædagogik & Omsorg” stod for arrangementet, men hvordan er en påskefrokost egentlig faglig og i led med elevernes undervisning?

På Pædagogik & Omsorg arbejder elever med pædagogik og undervisning for børn, unge og ældre igennem idræt og kreative projekter, og sammen med klassekammeraterne på linjen prøver eleven kræfter med at udvikle og afholde aktiviteter for målgruppen.

Igennem arbejdet med påskefrokosten har eleverne fået insigt i påsketraditionen, og hvordan man udfolder den på kreativ vis. Herunder at stifte bekendtskab med materialer og arbejde med prototyper, visuelle udtryk, opdækning og oppyntning af borde. Dertil lavede eleverne også en social aktivitet, hvor deltagere skulle finde påskeæg, som endte med at være fællesskabsopbyggende både for elever og lærere.

Den faglige vinkel handler derfor om at planlægge, udføre og evaluere en aktivitet, der kan bruges i elevernes fremtidige studie og arbejde. Hertil brugte holdet “1-2-3 metoden”, som også benyttes af udlærte pædagoger.

Vil du vide mere om “Pædagogik & Omsorg” eller om FGU Hovedstadens praksisnære undervisning og andre tilbud til unge, så scroll rundt her på hjemmesiden.

 

Relaterede Nyheder

Del:

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?