EGU – Business

- tekst her

I virksomhedspraktikken og i dine kurser på skolen arbejder du med følgende emner:

Lær din virksomhed at kende. Mission, vision og værdier.  CVR-oplysninger. Virksomhedstype og form. Hvordan arbejder medarbejderne med virksomhedens værdisæt i praksis (observationer + snak)

Hvordan bliver jeg en god medarbejder? Rettigheder som medarbejder. Takt og tone. Virksomhedens ansigt udadtil. Hvilken kultur er der på arbejdspladsen?

Målgruppe - hvad er det? Segmentering + segmenteringsmodeller (Minerva, Gallup mm.) Målgruppeobservationer

Kundens behov. Maslows behovs pyramide. De sociale og rationelle købemotiver. Hvilke behov opleves blandt kunderne? Hvilke købemotiver er dominerende?

BALA-modellen. Salgstrappen. Hvad er rådgivning? Hvordan rådgiver man en kunde?

Hvad er god kundeservice? (de menneskelige og faglige kundskaber). Online + offline kundeservice. Konflikthåndteringskursus

Space management. Salgspladserne

Købevaner. Købstyper. Købsroller

Hvordan bidrager man til et godt samarbejde på arbejdspladsen?