I virksomhedspraktikken og i dine kurser på skolen arbejder du med følgende emner:
Din virksomhed
Lær din virksomhed at kende. Mission, vision og værdier. CVR-oplysninger. Virksomhedstype og form. Hvordan arbejder medarbejderne med virksomhedens værdisæt i praksis (observationer + snak)
Medarbejderens rolle og arbejdspladskultur
Hvordan bliver jeg en god medarbejder? Rettigheder som medarbejder. Takt og tone. Virksomhedens ansigt udadtil. Hvilken kultur er der på arbejdspladsen?
Målgrupper/kundetyper
Målgruppe – hvad er det? Segmentering + segmenteringsmodeller (Minerva, Gallup mm.) Målgruppeobservationer
Behov og købemotiver
Kundens behov. Maslows behovs pyramide. De sociale og rationelle købemotiver. Hvilke behov opleves blandt kunderne? Hvilke købemotiver er dominerende?
Salg og rådgivning
BALA-modellen. Salgstrappen. Hvad er rådgivning? Hvordan rådgiver man en kunde?
Kundeservice og konflikthåndtering
Hvad er god kundeservice? (de menneskelige og faglige kundskaber). Online + offline kundeservice. Konflikthåndteringskursus
Butiksindretning
Space management. Salgspladserne
Købsadfærd på konsumentmarkedet
Købevaner. Købstyper. Købsroller
Samarbejde og trivsel