EGU – Business

- tekst her

I virksomhedspraktikken og i dine kurser på skolen arbejder du med følgende emner:

Din virksomhed

Lær din virksomhed at kende. Mission, vision og værdier.  CVR-oplysninger. Virksomhedstype og form. Hvordan arbejder medarbejderne med virksomhedens værdisæt i praksis (observationer + snak)

Medarbejderens rolle og arbejdspladskultur

Hvordan bliver jeg en god medarbejder? Rettigheder som medarbejder. Takt og tone. Virksomhedens ansigt udadtil. Hvilken kultur er der på arbejdspladsen?

Målgrupper/kundetyper

Målgruppe – hvad er det? Segmentering + segmenteringsmodeller (Minerva, Gallup mm.) Målgruppeobservationer

Behov og købemotiver

Kundens behov. Maslows behovs pyramide. De sociale og rationelle købemotiver. Hvilke behov opleves blandt kunderne? Hvilke købemotiver er dominerende?

Salg og rådgivning

BALA-modellen. Salgstrappen. Hvad er rådgivning? Hvordan rådgiver man en kunde?

Kundeservice og konflikthåndtering

Hvad er god kundeservice? (de menneskelige og faglige kundskaber). Online + offline kundeservice. Konflikthåndteringskursus

Butiksindretning

Space management. Salgspladserne

Købsadfærd på konsumentmarkedet

Købevaner. Købstyper. Købsroller

Samarbejde og trivsel

Hvordan bidrager man til et godt samarbejde på arbejdspladsen?